Untertauern i Johanneswasserfall

Pokrajna Salzburg

Avgust, petak, vreme prelepo, plan Steiermark – Sölk pass, dan za mene i Chimuela. <3
Otvaram Google Maps i tražim šta sam još obeležila, a da može da bude usput. Iako nije usput, pažnju mi privukao Johanneswasserfall. Preračunavam vreme savršeno se uklapam. Stićiću da obiđem i vodopad u pokrajni Salzburg, provozam se Steiermark-om preko Sölk pass-a i dođem kući u neko ‘normalno’ vreme…

Chimuelo <3

Game and Leisure Park Untertauern

Isključili smo se sa autoputa i krenuli ka vodopadu… U selu nas uhvatila gužva, navigacija je samo otprilike znala gde idemo, pa je pred kraj rute više nisam ni gledala. Ubacila sam u ‘N’ i pogledala oko sebe… U daljini sam videla vodopad… mojoj sreći nije bilo kraja – stigla sam 😀 . Obišla sam kolonu i ušla na parking. Ovde se nalazila reka i most preko nje.

Tabla dobrodošlice i igralište

Sa druge strane reke dočekao me dom nekoliko vrsta životinja sa kojima su se igrala deca u Game and Leisure Park Untertauern. Ono što mi se najviše svidelo kod ovog parka je to što su životinje slobodne, a ukoliko ima ograda životinje imaju veliki prostor za boravak. Ulaz u park se ne naplaćuje, ali svakako da bi im dobrovoljni prilog, za koji postoje kutije, dobro došao.

Game and leisure

Park je otvoren cele godine, a radno vreme je od utorka do nedelje u periodu od 11-17h.
Na ulazu u park zeke trče gde god stignu. Ima ih i po parkingu parka tako da budite oprezni kad budete ulazili na parking. Uz parking nalazi se jedan od pašnjaka gde su pasle alpake. Pored igrališta za decu nalazi se restoran i jezerce, u kom uživaju patke. Od domaćih životinja videćete ovčice, koze i magarce, dok od divljih možete videti jelene.

Životinje u parku Game and Leisure Park Untertauern

Ribnjak Fürsten­brunn

Krenula sam ka vodopadu. Put me odveo kroz šumarak do fontane, pored koje se prostire livada na kojoj pasu konji.
Tu se nalazi i ribnjak Fürsten­brunn. Sam ribnjak meni nije delovao preterano interesantno. Međutim, Vama bi možda mogao da bude. U letnjem periodu, imate mogućnost da od, ovde, upecane ribe napravite roštilj ili je upušite.
Radno vreme ribnjaka je od 12 – 17h, dok je vikendom i praznicima od 09 -17h.
Cene za pecanje:

• dozvola za pecanje je € 3,50
  • kilogram pastrmke je € 12,20
  • cena za kilograma za šarana je € 9,80

#ribnjak #fürstenbrunn

Wildpark Untertauern

Put ka vodopadu

Iza alpskog pašnjaka moći ćete da odmorite na ljuljaski pored “jezerceta”.
Put nas dalje vodi ka Hubertus kapelle. Iza mnogo stvari oko kapele, kriju se posebne priče, jedna od njih kaže da je zvono saliveno 1908. godine. Te je služilo do 2013. godine. Zvono se nalazi na krovu kuće ispod “Postgasthofs” i menja noću svoje “radno” mesto već 115 godina. Malo pre kapele naići ćete na putokaz za vodopad. I tek tu sam otkrila da to nije vodopad na koji sam krenula. Nažalost, o ovom vodopadu nisam našla ništa. Čak šta više u Google Maps za vodopad nije napisano “Wasserfall” nego “Waterval”.
Rutu nisam nastavila pratiti, nadajući se da još uvek mogu stignem i do Sölk pass-a.

#wasserfall #hubertuskapelle

A post shared by Peron 9¾ (@travelthroughmagic) on

Put ka kapeli i vodopadu

Johanneswasserfall

Vratila sam se i krenula ka Johanneswasserfall-u. I, naravno, još jedno “pogresno” skretanje. Kako odoleti znaku “Bajkeri, dobro došli”?! 😀 , a osim toga bio je znak i za Johanneswasserfall. Na “pogrešnom skretanju” put će Vas voditi do Kolibica, gde možete svratiti u restoran Gschwendthofhütte, ukoliko ogladnite. Hranu nisam probala, ali kad sam videla parking pun motora, ne sumnjam da je hrana odlična. Ovuda je moguće stići do Johanneswasserfall-a šumskom rutom, ali ja nisam imala puno vremana, a planova i previše. 😀 Vratila sam se na glavni put i krenula u novu potragu.

Vozila sam do prvog sledećeg skretanja, ali opet sam “zalutala”. Vodopad se nalazi između ova dva skretanja i nema parking u tom delu. Ukoliko ne želite da pešačite moguće je parkirati uz kraj puta B99. U tom slučaju Vas onda čeka samo da pređete livadu i spustite se niz stepenice. Kako se nisam htela vraćati, jer nema parking, išla sam kroz šumu. Ne bih baš to nazvala “šumskim putem”, jer sam deo puta razmišljala o “osiguranju u slučaju nesreće”, ali nisam htela odustati. Prateći šum vodopada, došla sam do reke.

#johanneswasserfall #untertauern

Vodopad

Počeo se nazirati vodopad, kad sam mu prišla ostavio me je bez daha. Vodopad je visok oko 60 m. Dok mu prilazite sitne kapljice Vam osvežavaju lice, nakon pešačenja ovo izuzetno prija. A ono što je najlepše jeste to što kod ovog vodopada imate mogućnost da prođete iza kristalne vodene zavese vodopada… 🙂 Čaroban je osećaj gledati planine koje Vas okružuju kroz kapljice od kojih je sunce napravilo kristale. Popela sam se stepenicama kroz šumarak do livade pokraj puta. Pretpostavljala sam da će mi biti lakše vratiti se sa te strane, ali peške je to nemoguće, tako da sam se vratila istim putem.

#johanneswasserfall #visitaustia #untertauern

Vreme je da se ide kući

Da Vi znate kako se ja obradujem mom Chimuelu svaki put… E, ovaj put sam mu se posebno obradovala, jer sam znala da je tu mom pešačenju kraj… 🙂 Po povratku sam shvatila da je već kasno i da je to sve što sam danas imala prilike da obiđem. A onda sam zapazila da je Chimuelo gladan i da nećemo stići kući ako ne nađemo benzinsku pumpu za 15 minuta. Tu nas uhvatilo crveno svetlo semafora postavljenog zbog radova na putu – vreme čekanja 7 minuta. Zahvaljujući jednom bajkeru ubrzo sam je našla. 🙂 I onda sam mogla sa uživanjem i mirom da se vozam još dva ipo sata do kuće… Sölk pass će morati da sačeka neki drugi dan.