Schwarzbachfall

Novembar mesec mi nije među najdrazim (kao ni drugi hladni meseci). Da bih ga lakše prebolela, odlučila sam da posetim još neko mesto sa liste. Proverila sam mapu i odlučila se za Gollinger Wasserfall.

Gollinger Wasserfall

Nalazi se…

U pokrajni Salzburg, nedaleko od Nemačke granice, na reci Schwarzbach, nalazi se prirodni dragulj – Schwarzbachfall, poznatiji kao Gollinger Wasserfall. Naizgled dakelo od civilizacije, usred prirode, a ipak samo nekoliko kilometara od autoputa i samo 3 kilometra od centra Lacher-a. Interesanto je da dok stojite kraj vodopada, nećete ni primetiti ovaj prometan put. Dok nasuprot tome, sa autoputa nećete primetiti da se u blizini krije ovakav dragulj.
Moram da priznam da kad sam stigla nedaleko od vodopada više nisam osetila ni ruke ni noge. Toga nisam ni bila svesna dok nisam trebala da promenim brzinu, prilikom silaska sa autoputa. Ovo je bio razlog da napravim pauzu, iako sam već bila na svega nekoliko kilometara od cilja. Pauzu sam iskoristila da uživam u planinama okićenim snežnim pokrivačem, koje su se nalazile ispred mene.

Kuchl, Salzburg, Austria

Parking i ulaznice

Parking se nalazi u Wasserfallstrasse sve do smeštaja Brennerwirt. Ukoliko ne želite da pešačite i opredelite se da parkirate blizu obratite pažnju na privatni parking smeštaja.
Vodopad je otvoren od maja do oktobra, i tada se ulaz plaća. Moguće je isključivo gotovinsko plaćanje!
Cena za odrasle je 5 €, a sa Tennengau+ karticom 4 €
za decu (od 6 do 14 godina) ulaz je 3€
ulaznice za grupe (od 15 osoba) 4€
za grupe učenika cena je 2€ po učeniku
i porodičnu (2 odrasle osobe i deca od 6 -14 godina) iznosi 12€

Slične informacije možete naći na sajtu.

Parking i ulaz

Obilazak Gollinger Wasserfall-a

Uputila sam se ka šumi koja se nalazila na svega 50-tak metara. Na ulazu u šumu, videla sam tablu sa mapom i mestima u blizini koje savetuje Cleverix, keltski dečak. 🙂
Već pri ulasku u šumu čućete žubor reke Schwarzbach, gde ujedno i postoji mogućnost prelaska na drugu obalu, ali iz meni nepoznatog razloga nisam to uradila. Tako da sam nastavila istim putem.
Došla sam do rampe, kako je „zatvoreno“ rampa je bila spuštena. Uz malo muke (zbog kombinezona i rusaka na leđima), ipak, sam uspela da se provučem ispod i nastavim šumskim putićem.
Već nakon par koraka počela se nazirati vodenica, ali sa druge strane obale. Vodenica više nije u funkciji, jer je dovod vode oštećen. Dok se sa moje strane obale nalazio spomenik podignut u čast ljubitelja prirode, Ernest Fürst von Schwarzenberg-a. Spomenik mu je podignut, jer je 1805. godine učinio put do vodopada prohodnim.

Spomenik Ernest Fürst von Schwarzenberg-u

Gollinger Wasserfall

Na nekih desetak minuta pešačenja od parkinga nalazi se vodopad, koji je opravdano jedan od najatraktivniji u Austriji. Već ovde sam ostala oduševljena, kao i drugi posetioci koji su se ovde našli, međutim, magija Gollinger Wasserfall-a tek sledi… 🙂

Schwarzbachfall – Gollinger Wasserfall

Od vodopada put dalje vodi stepenicama dalje u šumu, Cleverix mi je pokazao put do dela koji nisam primetila na Google Maps kada sam našla ovaj vodopad. Tako da je sledilo iznenađenje za iznenađenjem…

Šumski put se približavao gornjem delu vodopada, ali oštrom krivinom se vraća u šumu. Došla sam do ogradice da budem što bliže vodopadu i videla da to nije sve. Smer puta me zavarao, pa sam pomislila da ono što sam videla kroz golo granje drveća neću imati prilike videti izbliza. Ipak očekivala sam da ću bar nekako doći na „mostić“ koji sam videla pri pogledu na vrhove planina, pa makar tražila drugi putić. 🙂

Wasserfallarena

Prateći oštru krivinu ubrzo sam shvatila da vodi baš ka steni (Wasserfallarena) koja delimično sakriva vodopad (meni liči na pećinicu :)) koju sam videla kroz šiblje. U jednom trenutku sam bila toliko blizu nje da je hladna rosa koja se diže prilikom pada nežno se spuštala na moje lice i osvežavala me. Iako je napolju bilo hladnjikavo, ovo mi je zaista prijalo. Presla sam metalni mostić koji mi je pomogao da vidim ovu čarobnu „pećinicu“ iz više uglova. Zatim su me stepenice vodile ka vrhu planine i pogodite kuda??? 🙂 Da, baš do „mostića“ pri vrhu planine.

Quelle Ursprung i Hexenkesselsteg

U jednom trenutku se put račvao, jedan deo je vodio ka Quelle Ursprung-u (Source Cave), a drui deo ka Hexenkesselsteg (Witches’ Caldron Bridge). Opredelila sam se prvo za Quelle Ursprung. Nakon minut – dva stigla sam do pećinice iz koje izvire voda koja se dalje sliva u prekrasni vodopad visok 75 metara iz dva dela.

Kako se ovde put završava vratila sam se da vidim Hexenkesselsteg, koji je isto bio na oko dva minuta od račvanja. Pogled sa mostića je veličanstven, sa desne strane se nalazi vodopad koji ostavlja bez daha, a sa leve pogled na šumu, brda i vodopad na kom se nalazi.

I tu se ova avantura završava, ostalo mi samo još da se vratim istim putem nazad. Međutim, nije mi se išlo još kući, pa sam pogledala šta još ima u blizini. Kako volim zamke odlučila sam se za obližnji zamak.

Burg Golling

Do zamka vodi Wasserfallstrasse, a zamak se nalazi na oko sedam minuta od vodopada.

Smatra se da je već u rimsko vreme postojala osmatračnica na brdu, koja je bila zaštićena kamenjem.
Turmhügelburg je bio preteča kompleksa kamenog zamka, napravljen od drveta. Izgrađen je u 13. veku. Godine 1325. predat je Kuchlern-u, plemićkoj porodici, ali ga je porodica ubrzo prodala nadbiskupu Salzburga. Godine 1722, princ Franz Anton von Harrach posetio je zamak i renovirao ga.
Muzej je osnovan 1971. U njemu se nalaze objekti iz istorije zamka i fosilna otkrića iz okoline.

Burg Golling

Zamak sam uspela pogledati samo spolja, jer je bio zatvoren (kao i muzej) zbog Corone.

Nakon obilaska Burg Golling-a, se definitivno završava moja avantura. Vreme je bilo da krenem kući, pre mraka i magle koja je već počela da pada.