Rinnende Mauer i Rinnerberger Wasserfall

Rinnende Mauer

Rinnende Mauer se nalazi u opstini Molln u Gornjoj Austriji. Besplatni parking Rinnende Mauer nalazi se u ulici Gradau. Sa njega sam krenula putem koji vodi ka šumi. Kad sam dosla do šume put se račvao, jedan deo je vodio uz šumu, a drugi u šumu. Oba puta vode ka Rinnende Mauer-u, moj izbor je bio da idem kroz šumu. Put je kao i na većini mesta koje sam obišla u Austriji dobro označen.

Parking Rinnende Mauer

Put ka Rinnende Mauer -u

Staza kojom sam išla je višlje nego reka, tako da sam imala lep pogled na mostić i na kristalno čistu zelenu reku. Iako je znak pokazivao Rinnende Mauer (Rinnende Wand) – pravo, odlučila sam se za drugi put da bih došla do mostića i prišla bliže reci. Nekih 100-200 m od skretanja sa druge strane reke nalazi se prelepi vodopad skriven u lišću drveća, ali dovoljno glasan da skrene pažnju na sebe. 🙂 U ovom delu nalaze se i zidovi od konglomerata (sedimentna stena izgrađena pretežno od zaobljenih odlomaka stena veličine oko 2mm, koji su međusobno povezani). Oni su impresivna geomorfološka karakteristika alpskog regiona. Do mostića ima oko 5 minuta. Na mostiću sam zastala na kratko da uživam u miru i impozantnom pogledu.

Šumski put ka mostiću

Vratila sam se istom stazom da bih nastavila ka mestu gde sam pošla. Pokraj šumskog puta stajala je stara neiskorišćena koliba žičare. Na jednom delu puta korenje drveća se ispreplitalo i ukraslio šumsku stazu. Put se dalje spušta ka reci, a nakon minut-dva se stiže do Rinnende Mauer-a.

Stara neiskorišćena koliba žičare

Rinnende Mauer jedan je od najvećih sedrenih izvora u Austriji (Sedra je monomineralna stena, izgrađena samo jednog minerala – kalcita. Lilly je, takođe, pisala o jednom od najpoznatijih nalazišta sidre). Ovaj prirodni fenomen nadstrešnog izvora, prilikom slivanja sa stene, formira dugačku vodenu zavesu u dužini od oko 50 m. Na ovom području nalaze se potpuno različite vrste bilja na vrlo malom prostoru.

Rinnende Mauer
Upozorenja Molln Alpine Club-a

Iako ga moguće posetiti u proleće i jesen (kada je neophodan oprez zbog leda i snega), preporučeni period godine za posete je od juna do avgusta.
Na sajtu Molln Alpine Club možete naći aktuelne informacije i upozorenja. Tokom perioda kad ima leda i snega neophodan je dodatni oprez, kao i posle obilnih kiša, jer postoji povećan rizik od pada kamenja. Nakon ovakvih vremeskih uslova, može doći do toga da Steyr poplavi, tada Rinnende Mauer nije dostupan. Savetuju se cipele za planinarenje, a naznačeno je da ga posećujete na sopstveni rizik.

Rinnerberger Wasserfall

Na nekih desetak minuta autom od parkinga Rinnende Wand-a nalazi se i šumski put ka Rinnerberger Wasserfall.

Ova dva mesta sam obilazila u dva različita dana, ali ukoliko imate ceo dan moguće ih je obići u jednom danu, ukoliko ne obilazite celu klisuru.

Odmah nakon skretanja na šumski put, ka vodopadu, našla sam mesto gde da parkiram motor. Zatim se vratila do idilične staze kroz prelepu mešanu šumu, koja vodi ka vodopadu.

Put ka vodopadu

Prvi deo puta je brdovit, ali ravan i dobro označen. Dok se nakon prelaska brzog potoka na mostu, dolazi do staze pune kamenja. Iako je bilo označeno kuda se ide ka vodopadu, pomislila sam da sam pogrešila put, ali ipak nisam. Prateći ovu stazu stigla sam do vertikalne stene kroz koju se probija Rinnderbergerbach i zaranja u kristalno čist bazen formirala vodopad Rinnerberger. Put se nastavlja dalje kroz klisuru Rinnerberger ka dolini.

Rinnerberger Wasserfall

Klisura i vodopad se nalaze usred rezervata prirode.
Za obilazak se preporučuje u proleće kada je šumsko tlo prekriveno mirisnim divljim belim lukom.

Utisak: Rinnende Mauer mi je se svideo, prelep je i vredi ga obići, naravno, setite se upozorenja. 🙂 Što se tiče Rinnerberger Wasserfall, iskreno, nije ostavio jak utisak na mene.